14 Mart 2016 Pazartesi

Taklit edilmek mi ? Dolandırıcılık mı?


Insanların yaptığı şeylere değer vermek bir insana zor gelebilir mi? Kıskançlığın dozunu ayarlayamamak nasıl bir şeyse artık başkalarına ait olan şeyleri çok çabuk benimseye biliyoruz. Bu anlatacağım konu biraz üstünden geçti ama bu sabah ayni dertten yakınan bir arkadaşı görünce dayanamadım.

Bu konu sanırım her türlü işi kapsıyor 'taklit edilmek!' .... Kendi başıma gelenden örnek verecek olursam resmimi baska bir hesapta görmek başlarda dikkatimi çekmedi sonuçta internete koyuyorsun ve doğal olarak başkaları tarafından kullanıla bilır. Ayrıca tabiki resime bakarak aynı modeli yapabilir bunda da bir sakınca yok. Ama bu hesap başkalarının yaptıklarını kendi yapmış gibi gösteriyordu. Düzgün bir şekilde uyarınca terbiyesiz oldum :)


Üstelik başka bir arkadaşımda uyarınca küfürler yedi .. Zeytin yağ gibi üstte çıkmak bu kadar kolay işte. Şikayet etmedim mi sayfayı ettim üstelik yazdığı mesajıda paylaştım nette . Hiç bir etkisi olmadı sayfa hala aktif ve hala insanları kandırıyor. İnstagramda şikayet bölümü bence etkili değil....Kendi oyuncağımın siparişini bile verdik başka sayfadan "ondan daha güzelini yaparmış" !!! Bir ker el farkı illaki olur bu özgüveni nerden buluyor cok merak ediyorum .. Yapabildi mi ? :) Yapmadı neden alıcı olduğumuza inanmadı çünkü birebir aynısı olsun dedik.

Uğraşmadık kendi haline bıraktık Allah'a havale ettik ne diyelim. Nasıl olsa bire bir benzemeyecek ozaman anlar umarım. Ha! şimdi diyeceksiniz telif hakkını al diye. Telif hakkı almak için baya bi uğraşmak gerekiyor ve meşakkatli bir dönem. Bir ara ciddi ciddi düşündüm. Ama telif hakkı olan ürünlerde bile aynı durum var ve önüne geçemiyorlar malesef.

Bu tür kişilere telif hakkı bile yaramıyor. Biz direk vicdan ve kul hakkına yönlendiriyoruz. Oda anlayana .... Biz ürettikce bu tür olaylar olacak ve önüne gecilmeyecek. Peki biz üretmeyi bırakacak mıyız? Tabiki de hayır!! Aslına bakarsanız daha da çok istahlandım diyebilirim. Beğenilmek elbette güzel ama üslubunda yapılması daha iyi olur bence. Yanlış mı düşünüyorum? Fikirlerinizi ve düşüncelerinizi yazar mısınız? :)


12 yorum:

  1. bu tür olaylar daha çok gelcek başına sabır diyoruz ne diyelim vicadnlı olsunlar başkasının modeline sipariş alırım güzel ördüm falan yazmasınlar en azından

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen aysem ama insanin cani sıkılıyor ya bir yandan da yalniz olmadigimi bilmekde iyi :) yapiyim

      Sil
  2. Ben o hesabın dolandırıcı olduğunu düşünüyorum, yoksa modeli kendi yapıp onun resmini koyardı ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi yaptıkları da var paylasmis ama azinlikta birde alakasi yok tabiki orduklerinin bizimkileri ile .. Dolandirici da olsa hala aktif bir sayfa onune gecemedim. Facebook olsa inceleme yaparlardi instagramda is yok

      Sil
  3. çok var cnm bunlardan... eskiden bloglarda sonra face de şimdi intagramda... bitmeyecekler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onune hic bir zaman gecilemeyecek teknoloji ve sosyal ağlar cogaldikca... Alismaya mahkumuz sanirim ..

      Sil
  4. Başkasının emeklerini kendi emeği imiş gibi sahiplenen insanları gerçekten anlayamıyorum.. O kadar da zor değil halbuki fotoğrafın altına asıl sahibinin ismini, bilgilerini yazmak. Dediğiniz gibi teknoloji geliştikçe azalması gerekirken artıyor bu tarz olaylar maalesef.. Umarım emeklerinizin karşılığını fazlasıyla alırsınız :) Onları da Allah'a havale edelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef ki ustelik resmin ustunde ismimiz ver apacik yalan soyledigi ortada... İnsallah hepimiz aliriz malum bu tur olay her konuyu kapsiyor. Allaha havale ettik gitti vicdaniyla basbasa kalsin :)

      Sil
  5. Kolay gelsin ne diyeyim ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim canim .... Daha da istahlanip uretmeye devam :)

      Sil
  6. merhaba blogunuzu beğendim kolaygelsin cizgifilmhikayeleri.blogspot.com blogumuza da bekleriz.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma