30 Haziran 2015 Salı

Sevimli mi sevimli Kawaii kuzum ^^

Kawaii' ye olan  ilgimi belki fark etmişsinizdir. O tarz oyuncaklar üretmeyi seviyorum.  Japon tekniğiyle yapılan kawaii "sevimli" dediğimiz herşeye bayılıyorum ben ^^ Teknik olarak farklılar var ve gerçekten albenisi olan bir şirinlikleri var. Şimdiki çalışmam da onlardan birisi,  kışın google da gezinirken kuzunun resmini gördüm ve direk beynim "örsene bunu " diye sinyaller verdi. Her defasında erteleyen ben resimler arasında tekrar görünce dayanamadım.

Nasılız biz kuzumla?


Buda orjinal hali 

Gerçekten şirin oldu. Herkes tarafından çok beğenilen kuzu, şimdi de tarif açısından gündem de , malesef ki ben tarif paylaşmıyorum...  Aldığım olumlu tepkiler sayesinde daha da işteha geldim ve şuan acayip bir şekilde üretme aşkı var icimde. Ama buna direnmek zorundayım. İpim, elyafım her şeyim bitti, bana malzeme alabilecek hayırlı bir kul bekliyorum şu aralar :)

Modelleri nasıl bulduğum çok soruluyor. Çizerek örmeyi aslında geliştirmek istesem de,  google amca sağolsun zengin içeriğini sununca bize dayanamıyorum. Model bulmak isteyenler için küçük bir bilgi veriyim o halde^^

- Google da bir şey aradığımda önceliğim kawaiidir.
- Cute olarakta aratırsanız bir çok çeşitle karşılaşa bilirsiniz.
- Mümkünse ingilizce olarak arama yapın.
- Aratacağınız kelimenin sonuna clipart veya vector kelimelerini girin.
Ör: cute animals clipart\vector , cute doll clipart\vector ... gibi

Bu kadar, gerisini google hallediyor. İstediğinizi seçip doğaçlama çalışa bilirsiniz. Benim gibi ipin ucunu fazla kaçırmayın, geniş bir arşivim var şuan hepsini örmeye kalksam ömrüm yetmez ^^

Eee nasıl buldunuz benim kuzumu ?

29 Haziran 2015 Pazartesi

Sawako ve çekiliş



Merhabalar Sawako blogunda cekikis düzenlemiş ve hediyelik bir çok ürün paketi hazırlamış.. Geniş içerik ve ayrintilar icin bloguna buyrun ^^

Kore Günlüklerim - Kuronuma'nın Fikir Baloncuğu

Ayrıca sawakonun bir de takas şeklinde blog headeri çekilişi var. Bloglarinizi guzellestirmek ve kendinize has blog headerine sahip olmak istiyorsaniz sartlarina bir hoz atin derim ben ^^ bu etkinliginede katildim bakalim ne cikacak sansima :)

Kore Günlükleri - Kuronuma'nın Fikir Balancuğu \ Takas Blog Tasarımı

27 Haziran 2015 Cumartesi

Sahur Yayın Akışı

Yaz aylarına gelen Ramazan ayı sebebiyle bir kaç senedir geceleri uyumayıp film izlemeye gönül veren biri oldum çıktım:) . Heleki benim gibi evdeyseniz sürekli, uyku düzeninizi değiştirmek kaçınılmaz oluyor. 3:20 gibi ezan okunduğundan saat 2, 2:30  gibi uyanmam gerek, 'hiç yatma daha iyi' diye  oturangillerdenim bende.. Ee o saate kadar tabiki boş durmak olmaz.. ^^

Önceliğim kanal zaplamakla geçiyor ve bir şey bulamíyorum. Hep mi dizi tekrarı koyulur yaa bi gunde film koyun şöyle adam akıllı...Burdan sesleniyorum gerilim tarzı tercihimizdir yok eğer o olmazsa fantastik macerada kabulümdür.^^ Hiç fena olmaz hani... Birşey bulamayan ben sarılıyorum tablete. İzlemediğim dizi film kalmadı bu sayede Allah sonumu hayretsin ^^' Bugüne kadar izlediklerimi sayıyım dedim de bayağı izlemişim.. Geriye dönüp kendime baktığımda "frenle Nihan frenle" diyorum. İzleyecek bişey kalmayacak bu gidişle :) Nerler mi izledim ben ;


Sensory Couple ve yoochun bu ikili kendilerini izlettiriyorlar ;) Bilgisayarim ve internetin sorunları yüzünden bir türlü bitiremediğim diziyi sonunda bitirdim. Tabiki bitince boşlukta kaldım. Araya bi türk dizisi kattım Kiralık aşk ve kalbim ege de kaldı izledim.


Sukitte ii na yo \ Say, I love you - film izledim. Konu olarak dikkatimi çekip kesin bunda komedide vardır diye açıp izledim. En son gözlerimi kapatmamak için direniyordum. Film okadar sade çekilmişki beklentimi karşılamadı.. 


My little bride ismini duyup yine konusu ile dikkatimi çeken ve komiktir diye izlediğim filmden biri daha..Azcık komedi katsalardı daha iyi olacaktı. Yine vasat bir film buldum kendime -_- 


Ben en iyisi Amerikan filmlerime dönüyüm dedim. Yüzüklerin efendisi fanatiği olaraktan hobbit filmini izledim. Yakın zamanda kitabını okuduğum için filmini izlemeyi ertelemiştim. Az daha uykusuzluğa dayanabilseydim serinin ikincisinide izleyebilirdim. Sabaha kadar elfler, orglar, cüceler cirit ata bilirlerdi bilinç altımda^^


Sawako ' nun bloğunda görüpte bir türlü izleyemediğim "Ghost" dramasına başladım. Romantik filmlerden yüzüm gülmeyince farklılık yaptım. İyi etmişim gercekten çok güzel bir diziymiş daha önce izlemediğime pişman oldum..


Ma Boy adındaki mini diziyi izledim. Vasat filmlerden sonra bu iyi geldi :) En azından sevimli bir diziydi. Hep kızlar erkek kılığına girip okula gidecek değil ya bu kez de erkek kız kılığına girmiş. İlk bölümde ben bile kız sandım çocuğu  ^^'


Tokyo ghoul' un birinci ve ikinci sezonunu izledim. Aksiyon, psikopatlık, heyecan ne ararsan var. Uzun bir aradan sonra bu anime iyi geldi. Mangasına başlamayı düşündüm ama türkçesi yavaş ilerliyormuş vazgeçtim. 3. Sezonu bekleyecez artık..


Kimi ni todoke uzun zamandır aklımda olan ve bir türlü başlayamadığım seriydi sonunda izledim. Filmini dede varmış, biraz ara verip onu da izlemek istiyorum. Animenin konusu güzeldi...


Kimini totode filmine de baktım animesinden sonra , film biraz yavas ilerlesede oyuncular fena degildi karakterleri yansitabilmişler ama animesi daha güzeldi bence ^^ Devamıda gelir inşallah animenin...


I hear your voice dizisini açtım boşlukta kalınca ve şuan izlediğim dizi olarak kaldı.. Uzun ca bir süre devam bu dizi artık sezonu kapatmış bulunmaktayım ....


The time we were not in love , buda arada güncel baktığım dizi. İlk dört bölüm güzeldi en sonunda komedi romantik bir dizi buldum  ^^ Nabrut sağolsun...


Arada yarım bıraktığım Fairy Tail izledim ama halâ yarım kendisi.. Örgü örüp yeni bir kuzu modeli çıkardım. Son bir kaç gün içerisine oda biter inşallah. Bu hafta sonundan sonra maraton bir hayat beni bekliyor. Bunların hiç birini yapamiycam keyfini çıkarıyım derken vurup öldürdüm sanırım ^^'

Herkese hayırlı ramazanlar olsun. Allah edilen bütün duaları ve tutulan oruçlarınızı kabul eylesin.. Rabbim ramazan orucunu hakkıyla tutmayı nasip etsin bizlere ... Sağlıcakla kalın :) 


19 Haziran 2015 Cuma

Kawaii Bunny Niki ^^

Merhabalar ; ^^

Hayırlı Ramazanlar herkese , Rabbim bol dualı ve ibadetli bir ramazan nasip etsin... Uzun zamandır öremeyince özlemişim orgüyü. Yeni bir model ile dönüş yaptım ve yapmak istediklerimi sıraya koydum. Ramazan ayının diğer güzel yanı ise gündüzleri açlığı örgü ile dindirmek. Terapi gibi olup sakinleştiriyor insanı :)

Aşırı acıktığınız da, ya hayvanlara yiyecek gibi bakarsınız belli bir süre sonra yada yiyecek modelleri aklınızdan geçirip "acaba tavuk budu örsem nasıl olur ki? yanına da sebze , yok yok ben en iyisi pasta yapıyım "hiiimmm cupcake.." ....Gibi düşüncelere kapılıp, bir bakmışsınız ki kontrol sizden tamamıyle çıkmışbir şekilde bulursunuz kendizi . ^^ Doğrudur arada elimdekini bırakıp yiyecek ne örsem ki diye düşündüğüm :)

Bu aralar abime Yeniçeri ördüm, ilk yaptığımı çok beğenip istemişti. En son siparişim de yeniçeri olunca ara vermeden yenisine başladım. Bitirdim kaldırdım gelince kendisine hediye edilmek üzere ^^ Sırada kız kardeşime kaktüs, Sawako' nun blog tasarımı değiş tokuş etkinliği için yapacağım oyuncaklar var. Tabiki vakit buldukça yapmaya çalışacağım. Ve bir de gelin ve damat modelime de başladım Burada bahsettiğim. İçime sinsin iyi bir şey çıksın diye ağırdan alıyorum onu:)

Yine çenem düştü gelelim benim modele. İnternette gördüğüm ve örme aşkı uyandıran bazı modelleri kaydederim. Son yaptığım tavşanda onlardan birisi. Resimler arasında görünce tutamadım kendimi denemeye kalktım. Yine elimin ayarı kaçırıp küçük örmeye niyet edip büyük ördüm. En azından elle tutulur orta boy tavşan oldu. İsim koymak istedim ve Kerime'yi isim annesi yaptım ^^ Bunny Niki oldu .. İsim hiç yabancı değil çünkü bana niki der^^ İşte buda sevimli  tavşanımız..



Nasıl olmuş ? Benzete bilmişmiyim? Yorumlarınızı yazarsanız sevinirim ona göre kendimi geliştiriyorum çünkü ^^ 


16 Haziran 2015 Salı

Şemspare ve Mim - Bir Silgim Olsa...

Blog ortamının en sevdiğim yanı mimlenmek :) O kadar değişik farklı konular oluyor ki, hem çok düşündürüyor hemde çok eğlendiriyor beni. Bu sefer ki mimimiz sevgili Şemspare 'nin başlattíğı " Bir silgi olsaydım..."  Kendi benliğimizde sevmediğimiz ve silmek istediğimiz huylarımızı ele alıyoruz. Bir nevi içe dünyamıza dönüş yapıyoruz. Aslında konu benim çok hoşuma gitti, kendi kendimi eleştiriyim azıcıkta .. Bakalım ben kendimde neleri silmek istiyorum...hımmmmm!!...

1: Ani çıkışlarım;
Çok kolay sinirlenmesem de çok ani çıkışlarım vardır. Refleks haline gelmiş düşünmeden sert tepki verebiliyorum. Son zamanlarda dikkatimi çekiyor kesinlikle silmek isterdim. Yoksa anında pişman oluyorum verdiğim tepkiye.

2: Hayır diyememek;
Sanırım çoğu kişi de var bu.. Birine hayır diyememek ve her defasında kullanılıyormuş gibi hissetmek. Çoğu kişi de gerçekten sizin bu yönünüzü bilir ve sonuna kadar kullanır.. Silinmesi zor olsada öğrenmek gerek çünkü bazı insanlar hayır kelimesini hak ediyorlar.

3: Yumuşak kalplilik;
Hemen yelkenleri suya indiren birisiyim. Ne var sanki azıcık süründürsen karşıdaki insanı. Lüzumsuz yerlerde abuk subuk konularda ortaya çıkan inat tarafım burada da ağır bassa ne olurdu.. Fazla iyimser olmak hiç iyi bir şey değil en azından %50 kısmını silmek gerek..

4: Korkaklık;
Bazen içimdeki korkak ben aniden çıkı veriyor. Yapamazsam edemezsem gibi düşünceleri silmek gerek. Üstünlük sağlamasın ^^

5: Pinterst sayfasını;
Evet evet, o hobi sayfasını kökten kazımak istiyorum. Benimde kaydım var içerisinde ama o kadar çok çeşide yer veriyor ki içimdeki doyumsuz insanı çıkartıyor ortaya. Herşeye el atasım geliyor ve doymuyorum. O sayfa sayesinde kendimden korkuyorum. Doyumsuz insan olmaktansa direk o sayfayı silelim gitsin :)

Mim için şems'e teşekkürler ^^ Sabah sabah kendimi elestirip çok eğlendim. Aslında eleştiriye hiç açık olmadığımı fark ettim. Başkası eleştirseydi beni bu kadar eğlenmezdim kesin :)

Zevk alarak kendini eleştirmek isteyen herkes katılabilir. Bir kaç kişiyi de ben paslayım bakalım neler çıkacak ;

Uykucu otaku
Pembe masallar atölyesi
Kore delisi
Rana
Ayşe  ve Kerime  yapmak isterseniz davetlisiniz kızlar.

15 Haziran 2015 Pazartesi

Onigiri Yaptım ^^


Canı sıkılan ben yine abuk subuk işler peşine düştüm geçen günlerde. Uzunca bir zamandır dikkatimi çeken uzak doğu mutfağı  merakım baskın geldi sonunda. Denemek istediğim o kadar çok yemek var ki bir yerden başlamak gerek dedim ve kolları sıvadım.

Anime , japon \ kore dramasında atıştırmalık olarak karşıma çıkan onigiriler sevimli halleriyle hep bi yapma isteği uyandırmıştı bende. Bazen böyle farklı şekillerde yapıyorlar yada ağız göz yapıyorlar bayılıyorum onlara :) Hatta bende denedim beceremedim sadece bi tanesinde yaptim ^^ Onigiriye başlamadan önce  gerekli araştırmaları yapıp, kendimce uyguladım tarifi :) Kendimce diyorum çünkü mayonez yemeyen biri olarak malzemeden çaldım ^^ Gelelim nasıl yaptığıma...


Malzemeler : (4kişilik)
- Yarım su bardağı pirinç
- 2 bardak su

Hazırlanışı :
Doğruyu söylemek gerekirse ben bir çay kaşığı tereyağı ile pirinci bir iki kere çevirdim :p Nede olsa pirince azcık tat gelsin değil mi ... :) Suyumu döktüm azcıkta tuz attım. Suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirdim.
 * Orjinal tarifte yağ ve tuz yoktu.

İç Harcı :
- Ton balığı yada tavuk
- Mayonez

Hazırlanışı :
Ben tavuk kullandım. Mayonez sevmediğim için kullanmadım. Aslında ilk yaptığım için cesaret edemedim farkli iç harç denemeye ama yapılabilirmiş. Çok sulu olmamak şartı ile. İstenilirse sebzeli de yapılabilir. Hatta sos hazırlayıp bandıra bandıra yenilede bilir :)


Şekil kısmı ise en eğlendiğim kısım oldu. İlk başta üçgen yapamıycam dedim ama çok basitmiş. Streç film ile şekil verdirmek en kolayı oldu oyun hamuru gibi, çok sert sıkmamak şartıyla verdim şekilleri.

Onigirinin özelliği her ne kadar nori "yosun" ile sarılmak olsada, ne gezer bizde nori ^^ sırf süs olsun olsun diye aslına uyalim dedim , bağ yaprağından bir kaç yaprak kopartıp haşladım :) Tüm her tarafını kaplamak yerine şeritler halinde kesip alt kısmına yerleştirdim...

Benim görüşüm ise ;

Onigiri soğuk yenilen bir atıştırmalık ama ben soğuk pilavdan pek hoşlanmıyorum. Ilık haliyle daha güzel. Tadı güzeldi bildiğimiz pilav tavuk ikilisi. En iyi yanı az çıkması acıktığın zaman kalk yap ye.. Ben bundan tekrar yapar yerim mesela üstelik farklı hallerinide deneyerek. Aklımda kori soslu tavukla yapmak var ^^ denemek isteyen olursa hiç çekinmesinler hatta baya bi yapıp paylaşanlar vardı, azıcık gezinirken bloglarda gördüm..  Farklí tatlara alışík olmayan ben sevdim bunu . Afiyet olsun bana ^^ itadakimasu..!!!


Şekil vermek için yardımcı video ;







13 Haziran 2015 Cumartesi

Arkadaşlıktan Ömürlük Dostluğa...

İki sene öncesine kadar birbirimizi tanımasak da geçen iki senede pek çok şey paylaştık. Mekanlar ayrı olsada aradaki mesafe asla uzak gelmedi bize .. Yediğimizi, içtiğimizi, oturduğumuzu, o an ne yaptığımızı gerek resimler gerek videolar ile paylaştığımız, her daim birbirimize danışarak fikir aldiğımız ve dertleştiğimiz bir grup kurarak adını 'çatlak kızlar' diye koyan bizi Rabbim hiç ayırmasın inşallah..

O kadar alıştık ki birbirimize ayrı kalmaya dayanamıyoruz. Birimiz bişey mi paylaştı altındaki yorumlarda her daim isimlerimiz vardır.. Öyleki ailelerimizi alıştırdığımız yetmezmiş gibi çevredeki herkesi alıştırdık direk isimler olarak biliniyoruz. ^^ Saçma sapan sohbetlere bayılıyoruz. İçimizdekini dışarı vurarak kimseden çekinmeden rahatça anlatıp gülebiliyoruz.. Kardeş olduk biz, hatta bizi birbirimize benzetenler bile var^^

Tek hayalimiz şuan bir araya gelip beraber bişeyler paylaşıp sınırsız sohbet etmek. Hiç susmayız sanırım :) Bir araya gelme hayalini şuan için tek başarabilen Ayşe  oldu. Ayşe'yi bu konuda çok kıskanıyoruz burdan duyurulur. Şanslı kız diye diye iç geçiriyoruz :) Ayşe önce Kerime'nin yanina gitti. Çok heyecen yapmıştık ozamanlar (sanki bende gidiyorum ^^) günler öncesinden planlar yapılmıştı.. Ee kambersiz düğün olmaz misali görüntülü konuşma yapmayıda ihmal etmedik tabiki.. Hatta Kerime  o günü bloğunda anlatmıştı..Tik tik Benide ihmal etmediler sağolsunlar her zaman yazdılar bana resimler gönderdiler..

İkisi adına sevinirken Ayşe geçtiğimiz hafta sonu benim yanıma geldi.. Aslında tam anlamıyla bir plan yapamadım ben olurda bi aksilik çıkar denk gelmez diyerek. Telefon trafiği ile bize gelme işlemlerini halledip gerekli onayları alarak "bir an çok korktum gelemeyecek diye " buluştuk biz. Sabahtan akşama kadar bahçede keyf yapıp lafladık. Sagolsun anneannem bir dk bizi yalnız bırakmadi ^^' Arada Kerime'yle lafladık görüntü açıp kadroyu tamamladık yedik içtik Ayşe'nin gönlünü hoş tutmaya çalıştık . Umarım memnun edebilmişizdir. :) En çok anneannemle sohbet etti ama bir ara dışlanacağım sandım, anneannem ele geçirdi ne var ne yok seceremizi döktü Ayşe'ye :) Ayşe halinden memnun tabiki dinliyor keyifli keyifli (her ne kadar çoğu dediğini anlamasa da ^_^)
Ne güzel poz vermişiz ^^

Getirdiği hediyelerle mahçup oldum çünkü ben  bi şey almadım ^.^ Sadece bana olsa neyse anneme diyerekte getiren Ayşe sayesinde azar işittim -_-' Neyseki telafi ederiz anne biz o açığı siz merak etmeyin dedim ikna oldular ^^' 

Ayşe'ciğim ; getirdiğin hediyelerini annem çok beğendi üstelik kendi yaptıklarınız olunca :) Lokumların çoğunu ben yedim, elimi bir vurdum çekemedim ve şu aralar bünye şekeri kabul etmiyor artık  ^^ Ablamın doğacak bebeğini bile düşünecek  kadar ince düşünceli bir arkadaşsın sen doğruyu söylemek gerekirse benim hiiiiiiiççç aklıma gelmezdi ^__^ Son olarak bana getirdiğin hediyeler için ayrıca teşekkürler büyük bir sevinçle kullanacağım ben onları :)

Kızlar ikinizide çok seviyorum ki ben Allah bozmasın inşallah muhabbetimizi. Kerime ile de bir gün bir araya gelmek dileğiyle inşallah... 

Not: Yakın zamanda Kerime de Ayşe'nin ziyaretine gidecek bendeki kıskançlık tavan yapmış durumda.. 






11 Haziran 2015 Perşembe

sevimli ve kullanışlı dikiş setleri ^^ #2

Merhabalar ^^

Daha önce dikiş setleri diye bir başlık açıp farklı setleri tanıttım.. Linki yazının sonunda :) Bu sefer ki paylaşacağım setler daha farklı ve taşınabilir modeller.. Gerçekten yapmak isteyen olursa kendisine pinterst sayfasından sıkı bir araştırma yapsın çünkü bazen yapılış aşamasına da rastlamak mümkün.

Ben baktıkça iç geçirsemde arada deli tarafım beni dürtüp "yaparsın sen" diye baskı uyguluyor.. Halâ galip gelen taraf benim yenilmeyeceğim ona .. Göz ucuyla bakıp geçmek yeterli. :) ahh dikiş dikmesini bilsem bir dk durmam.. Gelelim bizim modellere ;

 Evdeki kutular ile denenebilir sanki ne dersiniz? Süslemek size kalmış.. 

 Yeşil uyumu göze ilk çarpan şey ama benim dikkatimi ondeki fare makaralar çekti. Acaba bitmis makaralara amigurumi ile kafa yapsam nasıl durur ki? 

 Eskimiş puf tabureniz var mı? Direk marangozhaneye.. elime geçse kesin yaparım bundan ^^ 

10 Haziran 2015 Çarşamba

Anlayışlı olmak zor mu?


İnsanları kırmadan bir şeyler söylemek neden bu kadar zor?
Güzellikle söylediğim halde neden anlaşılmıyorum?
Ben mi kendi mi ifade edemiyorum?

Yaz sebebi ile SİPARİŞ alımını durdurduğumu daha önce söylemiştim. Gerekli sosyal medya sayfalarımdan defalarca soranlara söyledim.. Kış boyunca zaten boştum ve elimde imkanım vardı satış yaptım.. Modellerim beğenildi, bunun için çok teşekkür ederim gerçekten.. Arka arkaya bir çok siparişi yetiştirmek gerçekten zorlayıcı oldu benim için ve dinlenmeye ihtiyacim var... Kafamda yapmak istediğim o kadar çok işler var ki daha öncesinde de burada yazmıştım.. Her defasında erteledim onları.. Yazın boşluğunda onlara yer vermek istiyorum verilmiş sözlerim var..

Bu sene aynı modelleri yapıp satmaktan farklı bir model çıkaramadım. Belki de fark edilmiştir.. Halâ istek alıyorum ama sipariş yapamıyorum yetiştiremem diye kabul etmiyorum. Kırmamak için elimden gelen ilgiyi gösteriyorum. Ama benim iyi niyetimi suistimal ediliyor.

Sipariş almıyorum dedim sadece ama bu demek değil ki ben örgü örmeyi de bıraktım, bunu bir türlü anlatamadım. İnternete resim atmaya korkar oldum. Örüyorsun da neden sipariş almıyorsun diye yazanlar oluyor  .Vakit geçirme adı altında kendimce yapmak istediğim modelleri örüyorum. Doğol olarak model elimde sürüne biliyor.. Küçük bir modeli bile bir ay da belkide uzunca bir süre elde bitirmek için süründürüyorum.

Fazla ısrarcı olmayın lütfen!! Rica ediyorum buradan Tamam oyuncaklarım seviliyor bu benim de hoşuma gidiyor beğenilmek güzel bir duygu ve daha çok iştahlandırıyor beni motive oluyorum. Ama ben yapmadığımı söylediğim halde "yapı ver , ne kadar zamanını alacak sanki, niye uğraştırıyorsun, zor bir şey mi sanki .. gibi cümleler kırıcı oluyor... Yada  ablası , teyzesi kuzum için, şu boyutta yap ama şu fiyata ver, o fiyat olmaz in in diye kendi fiyat belirleyen kişiler gerçekten kırmak istemiyorum sizi.. Dayanamayıp, bana  duygu sömürüsü yapan kişlere  tek tek cvp yazıyorum derdimi anlatmaya çalışıyorum ama hala ısrar ediliyor.. Kimseyi kırmak istemiyorum tek isteğim biraz ANLAYIŞ....

Yazın kalabalık oluyor bizim buralar gelen giden imkan yok örmeye, örgü örmek kendime ayırdığım ve ortamdan kaçmak istediğim bir alan o da ancak ya 1 saat belki oda yok. 9. Aya kadar da elime alamayacağım için eylül'e kadar sipariş kabul etmiyorum. Elim de hiç bir model kalmadığından azıcık stok yapmak istiyorum Allah'tan bir mâni olmazsa....

Eğer elim boş olupta örersem zaten elimde var şeklinde nete koyarım oradan görürsünüz.. Yanlış anlaşılmak istemem "çok oyuncak sattıda burnu büyüdü " gibi bir düşünceye yer vermek hiç istemem. Rabbimin izniyle nasibimde satmak varsa satarım yoksa satmam kalır gider . Her şeyin hayırlısı der geçerim. Hobi amaçlı örüyorum daha çok ve isteyeni olursa satıyorum elime de bir kaç kuruş geçiyor onunla da zaten kendi masraflarını karşıliyorum.

Lütfen azıcık anlayış bekliyorum sizden gül gibi geçinip gideriz öyle olduğu sürece ....

Bu yazımda tek bir kişiye yer vermedim!! Genel olarak karşılaştığım sorunlara yer verdim. Kimse üstüne alınmasın kimseyi kırmak istemiyorum çünkü. O kadar çok mesaj geliyor ki geneli bu yönde .

Sadece ben mi karşılaşıyorum bu tarz sorunlarla ? Yoksa genel bir şey mi? Merak ediyorum gerçekten...




7 Haziran 2015 Pazar

Ülkelere Göre Amigurumiler #2


Merhabalar :)

Amigurumi tarzları ve çeşitleri hakkında yazıma kaldığım yerden devam ediyorum.. Bir önce ki yazımda Rus modeller ve Japon amigurumilerinden bahsetmiştim.. Bu yazım da ise Taylandlılar ve yaptıkları işlerden bahsedeceğim..

Bu yazılar benim bugüne kadar gözlemlediklerim. Sizler belki de farklı düşünebilirsiniz.. Vee kaldığımız yerden devam ...

* Tayland Stili Amigurumiler

Benim kendi oyuncaklarımı yapmaya karar vermeme sebepler kendileri .. ^^ Facebook da keşfettiğim ve bir çok kişiyi tanımaya ve yaptıkları işleri beğenmeme vesile oldular. Gtupta herkes kendi tarzında oyuncaklar yapıyorlardı herkesin kendine has stilleri vardı ve birbirlerine de çok yardımcı oluyorlardı. "Ben niye kendi modellerimi yapmayım ki " dedim neyim eksik değil mi ama :)  Kısa zamanda olmayan ingilizcemle daldım aralarına ..

Her ne kadar son dönem de grup amigurumiden çıkıp başka örgü dallarına sarsada her işe 'sanat' adı altında bakıp ilgileniyorlar.. Samimi insanlar, hemen sizinle  kaynaşa biliyorlar ve üstelik tarif konusunda da çok yardımcı olmuşlardı bana ama kendi modellerimi yapmaya başladıktan sonra kabul etmemeye başladım.. Halâ bir model bulmak istesem anında yollayacaklarına eminim ^^ Ama bu değil ki Taylandlılar modelleri dağıtıyorlar, öyle bir düşünce yer etmesin ^^ Az sohbet edip arkadaşlık kurmadım onlarla meyvelerini topladım hehe :)

Tayland modellerden örnekler :

- Neungthida Boonard : Tamamiyle çiçek üzerine işleri var ve gerçekten güzel yapar . Kişi olarakta kendisink çok severim sıcak cana yakın bir arkadaş ^^

- Nui Ernik (Amima) : Amima bebekleri meşurdur. Farklı saç stili ile dikkat çekmişti. Sayfasi için Buyrun


- Wan Crochet : Süs köpeğini ondan esinlenerek yapmıştık , çokta yardımcı olmuştu bize ^^ Sayfası için Buyrun


- Armano Ginji : Farklı göz stililleri ile dikkatimi çekmişti.. Sayfasi için Buyrun


- Eakaphan Sittichai : Çizgi film karakterlerini cüzdan ve çanta olarak yapıyor. Sayfasí için Buyrun


- Rabbiz Nana : Gerçekten çok sevimli bebekleri vardir ^^  Sayfası için Buyrun


- Smile Dollz : Aklınıza gelen her çizgi karakteri kutu, çanta, cüzdan gibi modellere uygular.. Sayfası için Buyrun

Bunlar benim yaptikları işleri sevdiğim kişilerdir . Hem basit yöntemler hem de gayet süslüler . Amigurumi yaparken özellikle doğaçlama çalışmak isteyenlere fikir açısından yardımcı olabilecek modeller. Sayfalarını ziyaret edip daha çok modele ulaşabilirsiniz.. Yazı sadece taylandlılara özel oldu ama diger yazım da farklı modelleride tanıtmaya devam edeceğim... 

Ayrıcaa Taylandlıların facebook gruplarının linki ise ; 

https://m.facebook.com/groups/417460408268011?ref=bookmark

Diğer başlıklar için :

Ülkelere Göre Amigurumiler #1
Ülkelere Göre Amigurumiler #2

5 Haziran 2015 Cuma

Ülkelere Göre Amigurumiler #1

Amigurumi her ne kadar Japon sanatı olsada Ruslar ve Taylandlılar bu işi geliştirenlerden.. En azından benim düşüncem bu yönde .. Neden öyle söylediğimi bu işin için de olanlar mutlaka ki bilirler.. Aslında her ülkenin kendine has örgü stili var.

Bu konu derin bir konu ve içerik olarak çok geniş o yüzden konuyu bir kaç yazıya bölüyüm dedim. Bir kaç sene de edindiğim bilgileri ve sayfa linklerini paylaşım sizlerle belki benim gibi modellere baktıkça kendi tarzınızı oluşturmak isteyeniniz olur ..

*Rus Stili Amigurumiler

Ruslarin modeller daha uçuk kaçik ve detaylı olabiliyorlar. Şuan piyasada örülen bir çok model Ruslara aittir. Forum sayfalarında bir çok tarifleri paylaşıyorlar da üstelik .. Tabiki kendilerince sattıkları tariflerde var her forum sayfasının kendince kuralları vardır bu tariflere öyle kolayca ulaşamazsınız. Rusça bir modeli türkçeye çevirmek biraz zorluyor farklı yapım teknikleri ile karşılaşabiliyorsunuz.

Rus modellerden örnekler :
Bilindik modeller
 Uçuk kaçık modeller

İlk resimlerdeki modelleri çok sık görmüşsünüzdür. İkinci resim için kendimi frenledim o kadar çok farklı modeller varki seçmekte zorlandım en iyisi sayfa linklerini yazmak uğramak isterseniz eğer buyurun...

- http://ami.guru/forum/

* Japon Stili Amigurumiler

Japonların modeller daha çok basit ve genellikle çizgifilmlerinden yapılan modelleri içeriyor. Üstelik bir çok kitap dve ergi modelleri var, malesef ki Türkiye de yoklar ama google sağolsun araştırırsanız bir çok yerde bulabilirsiniz..

Japon kitaplardan ve modellerden örnekler :


Aslında amigurumiye başlarken bence japon modellerden örmek gerek ama japon modellerin de bir gerçeği var ki yapılış tariflerı şemalardan oluşuyor. Adamlar farklarını ortaya koymuşlar ve farklı bir açıklama tarzı oluşturmuşlar. Bence en basit çeviri yapılacak tarifler Japonlar da . Şemalı tarifleri çevirirken çok  büyük zevk alıyorum ben ^^
 Melody şemalı tarif 




Bir çok japon tarif kitapları için link ;

-  https://picasaweb.google.com/mandarinavi


Konunun devami bir sonraki yazı ile devam edecek takipte kalın ...

 Hoşçakalın..... :)

-Ülkelere Göre Amigurumiler #1
Ülkelere Göre Amigurumiler #2

3 Haziran 2015 Çarşamba

Anime Karalamalarım

Merhabalar ;

Her işe el atmayı seven ben, bundan 4-5 yıl önce anime çizimine merak sarmıştım. Öyle bir resim kabiliyetim de yok yani ama merak işte bir kere sardımı seni peşini bırakamıyorsun.  En ince ayrıntısına kadar inip işin püf noktasını ve çeşitli açıklamalarını indirdim ki evden ne kadar da olsa öğreneyim diye .. Hatta çizim atölyesi diye bir sayfa vardı üye olup oraya atıyordum resimleri ve bayağı geliştiğimi söylemişlerdi. Sonralardan sayfa kapandı malesef ki...Hey gidi günler heyyy!!! ^^

Can sıkıntısından iştaha gelip anime çizenlerdenim ben , hani elinize gazete geçer ve sanatçı üstüne bıyık çizersin ya yada boş bir kağıt geçer ve imzâ atarsın bende öyle değil işte ya kawaii emoji çizerim yada anime. Hatta insanın kafasını dağıtmaya bire bir resim çizmek.. Şu eline kalemi kağıdı alıp karalama şeklinde de olsa çizerler de özentisiz bir şekilde yinede muhteşem çizmiştir ya acayip kıskanıyorum o insanları...

Bir gün o insanlar gibi olamam ama küçük çaplı da olsa arada çizenlerin yaptıklarını görünce iştaha gelen ben, kendi çapımda karaladığım bir çok hatalı çizimim var.. Gün yüzüne çıkaraym blog da, instagram olsun facebook olsun paylaşmíşımdır eksik kalmasın burası da.. ^^

 İlk chibi bebek denemem ^^

 Sonradan bu resmin üstünde denemeler yaptım ve renklendirdim, son halini sormayın bile ^^ 

 Suratını yamuk da yapsam ifade iyi sanırım... :) 

 İlk karşıdan tüm chibi çizimim. Hala vücut çizemiyorum -_- 

 Parmakların hali ne öyle demeyin o zamanlardan hatırladığım, köşeliydi orjinal resimde de.. Parmak çizmesi ne kadar zor bir şey *_* 

 Bir zamanlar Naruto' ydu ahaha.. Nette görüp denemiştim ama benim ki maymuna benzedi hakaret ettim karaktere :D

Geçtiğimiz yaz sahur vakti beklerken çizmiştim. Saat 12 de başlayıp 3'te bitirdim bunu ^^' Uchiha Sasuke Chibi 

Geçen günlerde canım sıkılınca karaladım One Piece Chopper ..

Animeler renkli çizilince daha güzel oluyorlar bunuda deneme yapmıştım.. Naruto chibi  

İki kafayı hala bir araya getiripte çizemiyorum illaki tek resim olacak. İlk denemem bu karga burunlu erkekle kız ^^ 


"Pinocchio korean drama" izlerken sık rastladım bu resime ve dizinin vermiş olduğu coşkuyla çizmiştim Dal po "Lee Jong Suk" chibi. Ee renklendirmeden de olmazdı hani ^^ 

Acemi işlerimi döktüm ortalığa yavaştan kaçıyım ben ^_^ Profesyonel bir gözle bakmayın lütfen gerçekten en ufak bir bilgim yok teknikle ilgili ^^' Sağlıcakla kalın.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma