19 Ekim 2015 Pazartesi

Sonunda Ben de Taklit Edilmişim...

Ahhh taklit edilmek ahhhh...


Bu konu da herkes eminim ki bir şekilde payını almıştır.. Ben sadece el işi alanında daha çok rastlanıyor bu tür olaylar diyordum ama yanılmışım. Blog ortamın da da baya bi yaygınmış bu durumlar. Yazılan yazının bire bir kopyasını kendi yazmış gibi yazanları da görük, üstelik bir güzelde yorumlarda cevabınıda veriyordu.. Çok şaşırmıştım doğrusu. Tamam blog ortamında yeniyiz , iyi yazdığımızda söylenemez ama bire bir yazı kopyalamak da neyin nesidir ! 

Bizim gibi el emeği ile uğraşanlar bilirler ki azcık ajan gibi olmak lazım.. Yoksa kendi ürününüzü bir yerde görebilirsiniz. Üstelik sizin adınızla değil başka bir isimle ve "her türlü sipariş alınır" şeklinde bulmak kaçınılmazdır.. Geçtiğimiz günlerde instagram da Evim Benim Atölyem sayfasının karşılaştığı bir durumu örnek veriyim size ; Evim benim atolyemmm sizi takip ediyor diye bildirim geldi. Üstelik sayfayı zaten uzun zamandır ben takip ediyordum.  Sayfaya girip bakmamla aynı kişi olmadıklarını anladım.. İsim aynı sadece son kısma "mm" doldurulmuş, ürünler aynı ama gariplik sayfanın yeni açılması.. 

Direk mesaj yazdım gerçek hesaba sizin mi diye. meğer tek mesaj atan ben değilmişim herkes uyarmış :) Acemi olacak ki sayfayı açan kişi genelde taklit ettiği sayfanın takipcilerine istek yollamış .. ^^ Taklit edilmede son noktaa ve çok sık karşılaşılan bir durumdur alıştık artık bu tarz olaylara :) Çok şükür başımıza gelmedi henüz böyle bir durum varsa da bilmiyorum bir uyaran olmadı :D Takipçi sayının yüksek olması da başa bela çok dikkatli olup radarları açmak gerek :D 

Sayfa bakımından olmasa da oyuncak bakımından taklit edilmişim bende ^^ İyi bir şey mi şuan için bilemedim ama benim tasarladığım bir oyuncağın izinsiz yapılması birazcıkta olsa düşündürdü.. İzin alınsaydı bari zaten izin verirdim..Sonuçta bende gördüğüm bir resımden bakarak çıkardım modeli. Tarifi paylaşmadığım için bakarak yapılmasına bir şey demiyorum. Hatta soranlar var deneyebilir miyiz diye bende tabiki diyip banada resım atın diyorum. ^^ Nerede ne yaptım püf noktası bile veriyorum daha ne edeyim :) Gezinirken fark ettim benim bozkız ineğin taklidi yapılmış .. 
benim yaptığım 

Eh ne diyim ellerine sağlık begenmiş demekki yapmak istemiş..  Yalnız madem bu kadar istekli ve çaba harcıyor kendi oyuncaklarını yapmaya başlasa daha iyi olur bakarak model çıkarmak oyle kolay bir iş değil.. Tabiki el farkı olacaktırr ama birebir benzetmeye çalıştığı için de tebrik ediyorum.. ^^ 


8 yorum:

  1. sen de katıldın bu furyaya geçmiş olsun mu diyim kolay gelsin mi diyim bilemedim Nikim :))) (bu furyaya katılamayacak olan Kero) :D
    yalnız seninkine benzetememiş o ne öyle duba gibi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş olsun de keroşum :) yine iyi benzemiş kız anca birebir olmaz illaki ... :)

      Sil
  2. Patenttini alın,satıştan daha çok para kazanırsınız. İleride büyük bir şirket seri üretime geçse,sizin olduğunu kanıtlayamazsınız patentsiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. patent işini bir dönem araştırdım ama biraz zahmetli bir iş olarak gelmişti.. Sanırım üzerinde durmak gerek yavaştan patent alanların kapısını çalmak gerek detaylar için :)

      Sil
  3. çok büyük şeyler olmasada bi kaç tane benimde bakarak yaptığım var ama hepsi değil genelde resimden yada tarifli yapıyorum :D :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşeeem ben seni biliyorum kuzum :) :) :) mucuk mucuk

      Sil
  4. uzucu bir durum gercekten onca emek verip yazdiklarimi baska bir uerde gorsem ben de sok olurdim herhalde. gecmis olsun canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdiklari calinan insanlar cok var malesef ki . blog ortamina bile dustu artik :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma