15 Haziran 2015 Pazartesi

Onigiri Yaptım ^^


Canı sıkılan ben yine abuk subuk işler peşine düştüm geçen günlerde. Uzunca bir zamandır dikkatimi çeken uzak doğu mutfağı  merakım baskın geldi sonunda. Denemek istediğim o kadar çok yemek var ki bir yerden başlamak gerek dedim ve kolları sıvadım.

Anime , japon \ kore dramasında atıştırmalık olarak karşıma çıkan onigiriler sevimli halleriyle hep bi yapma isteği uyandırmıştı bende. Bazen böyle farklı şekillerde yapıyorlar yada ağız göz yapıyorlar bayılıyorum onlara :) Hatta bende denedim beceremedim sadece bi tanesinde yaptim ^^ Onigiriye başlamadan önce  gerekli araştırmaları yapıp, kendimce uyguladım tarifi :) Kendimce diyorum çünkü mayonez yemeyen biri olarak malzemeden çaldım ^^ Gelelim nasıl yaptığıma...


Malzemeler : (4kişilik)
- Yarım su bardağı pirinç
- 2 bardak su

Hazırlanışı :
Doğruyu söylemek gerekirse ben bir çay kaşığı tereyağı ile pirinci bir iki kere çevirdim :p Nede olsa pirince azcık tat gelsin değil mi ... :) Suyumu döktüm azcıkta tuz attım. Suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirdim.
 * Orjinal tarifte yağ ve tuz yoktu.

İç Harcı :
- Ton balığı yada tavuk
- Mayonez

Hazırlanışı :
Ben tavuk kullandım. Mayonez sevmediğim için kullanmadım. Aslında ilk yaptığım için cesaret edemedim farkli iç harç denemeye ama yapılabilirmiş. Çok sulu olmamak şartı ile. İstenilirse sebzeli de yapılabilir. Hatta sos hazırlayıp bandıra bandıra yenilede bilir :)


Şekil kısmı ise en eğlendiğim kısım oldu. İlk başta üçgen yapamıycam dedim ama çok basitmiş. Streç film ile şekil verdirmek en kolayı oldu oyun hamuru gibi, çok sert sıkmamak şartıyla verdim şekilleri.

Onigirinin özelliği her ne kadar nori "yosun" ile sarılmak olsada, ne gezer bizde nori ^^ sırf süs olsun olsun diye aslına uyalim dedim , bağ yaprağından bir kaç yaprak kopartıp haşladım :) Tüm her tarafını kaplamak yerine şeritler halinde kesip alt kısmına yerleştirdim...

Benim görüşüm ise ;

Onigiri soğuk yenilen bir atıştırmalık ama ben soğuk pilavdan pek hoşlanmıyorum. Ilık haliyle daha güzel. Tadı güzeldi bildiğimiz pilav tavuk ikilisi. En iyi yanı az çıkması acıktığın zaman kalk yap ye.. Ben bundan tekrar yapar yerim mesela üstelik farklı hallerinide deneyerek. Aklımda kori soslu tavukla yapmak var ^^ denemek isteyen olursa hiç çekinmesinler hatta baya bi yapıp paylaşanlar vardı, azıcık gezinirken bloglarda gördüm..  Farklí tatlara alışík olmayan ben sevdim bunu . Afiyet olsun bana ^^ itadakimasu..!!!


Şekil vermek için yardımcı video ;







16 yorum:

  1. aç ayı açımmmmm diye ötmeye başlamışken karşıma çıkması heççç eyi olmadı Niki. :)
    bende denicem bunu birgün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlik dene her daim ac olan bacim :)

      Sil
  2. Ben bunu yaparım ki! :D Tereyağı hiç sevmem o yüzden iç malzemesinden balık kullanmam daha iyi olacaktır, mayonezle de bir güzel olurr namm nam :D Ve tabi ki yine asma yaprağıyla süsleyeceğim çok feci yapasım geldi şu an :)) En son yaptığım kimbap evde çok beğenildi, kardeşim her fırsatta yine yap diyor bakalım bunun için ne diyecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Margarin koy ozaman :) kimbapta aklimda onuda yapicam ramazani atlatalim da kuyzenime sozum var :) beklemedeyim senden o vakit :)

      Sil
  3. oooo yapılıp yenmiş bile ilk aşamasındaydın kız ne ara yedin bitti yada ben kaçırdım :D :D afiyet bal şeker olsun yeni tatlara kısmet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kacirdin kuzum sen misafirden sende dene seversin :)

      Sil
  4. Çok tatlı duruyor.Ellerine sağlık ^_^

    YanıtlaSil
  5. Yaaa çok güzel :)) kesin denicem. Animelere de japon kültürüne de bayılıyorum. O yüzden blogunuzu da sevdm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim . umarim begenirsiniz ve hosgeldiniz ^^

      Sil
  6. Ya ben geçen hafta yaptııım ^-^ Gece saat 12 de :D İçine pastırma koymuştum o saatte başka malzeme bulamadım diye. Babama gösterdim sabah babam da "Kızım niye gecenin bi yarısı pastırmalı pilav yaptın" diyince Onigiri kariyerim bitti :c

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahahahah bizimkiler de ismini pek soyleyemediler ve de gereksiz buldular bildigimiz pilav tavuk bu sekli var diyorlar. Sanirim gemel cevap ayni ^^

      Sil
  7. Harikalar. Ellerinize sağlık. Ben de deneyeyim bunu bir ara. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denemelisin guzel ve eglenceli :)

      Sil
  8. Birkaç ay evvel "aman Riv yaş pastayı kuru, makarnayı da hamur gibi yaptıysan ne olacak? hedef mutfak, ileri" diye atılmıştım. Fakat daha makarnayı bile tutturamadığımdan daha iş pilavda bitti. :D
    Hatta mutfak ile fazla haşir neşir olmayıp genelde gurme edasıyla takıldığımdan beni mutfakta gören kardeşim "ablam mutfağı dağıtıyor" demişti de, "ne dağıtması ya, yemek yapıyoruz burada görmüyor musun. nimete dağınıklık deme" diyerek söylemiştim. ha sonuç; olmayan bir pilav ve dağınık bir mutfak.

    YanıtlaSil
  9. hahha zamanla oda yerine oturur. Ziyanı yok pilavı lapa yapmışsan çevir onıgiriye uzak doğudan esinlenerek yemek yaptım dersin ^^ Farklı yemekler denemeyi seviyorum ama bize göre pek bi yemekleri yok. hazır ramaneleri sevsemde bizim salçalı makarnayı onlara hayatta değişmem :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma