9 Nisan 2015 Perşembe

Amigurumi'ye Başlarken



Merhabalar :)

Bugün en çok soru aldığım bir konuyu yazacağım.. Bu konu hakkında o kadar çok mesaj alıyorum ki tek tek yardımcı olmaya da çalışıyorum elimden geldiğince ama biraz araştırma gereken bir konu..
-Amigurumi'ye nasıl başlayabilirim?
-Teknikleri nelerdir?
-Bende öğrenmek istiyorum..
- Tarifleri nereden bulabilirim? vs. vs.

Bu tarz sorulara açıklık getiriyim dedim.. Aslında bu işle ilgilenen bir çok kişi kendi blogların da o kadar net bir şekilde anlatmışlar ki onlara bakmak yeterli  dediğim gibi azcık araştırma yapmak gerekiyor.. Hatta çeşitli öğreten forum sayfaları da var üstelik.. Sağolsun google bize zengin içeriklerini çok güzel sunuyor.. ^_^

Türkçe terimler dediğimiz bazı işaretler var genellikle o şekiller kullanılır.. bende genellikle o işaretleri kullanırım ... Şunlardır :
X : Sıkı iğne
V : Artırma
A veya ^ : Eksiltme
Sh : Sihirli halka
Zn : Zincir
T : Trabzan
W : 3'lü artırma
TV : Trabzan artırmaa
Blo : Arka ilmek
Flo : Ön ilmek
Cc : İlmek kaydırma
(...)*6 : Genelde bu şekilde yazılır parantez içindeki kısım 6 kez tekrarlanır demek
Eksik olan terimler varsa uyarabilirseniz eklerim :)

Amigurumi 'nin başlıca önemli püf noktası terimlerdir.. Terimleri bildiğiniz takdirde çok kolay örersiniz.. İngilizce terimleri Hayal Arkadaşlarım adlı sayfa gayet açıklayıcı bir şekilde yazmış .. Sayfasını ziyaret edip bakabilirsiniz.. Yabancı tarifleri çevirirken size çok fazla yardımı dokunacaktır.

Göz çukuru, renk değiştirme , kol dikimi , parmak yapımı ... vs daha bir çok tekniği ayrıntılı anlatan blog ise Amigurumi Aşkına yani Demet'in bloğu.. Fazlasıyla ayrıntılı bir şekilde anlatmış ve yeni başlayanların sayfasını azcık kurcalamasını öneririm..

Gelelim tarifleri nerden ve nasıl bulduğumuza.. Free tarifleri çeşitli bloglardan bulabilirsiniz. Yapmanız gereken sadece google arama motoruna "Amigurumi free pattern" yazmanız yeterlidir .. Türkçe tarifler de var elbette türk amigurumi bloglarından bulabilirsiniz onları da.. Ayrıca çeşitli forum sayfaları da var öğretiyorlar demiştim ya bir çok free tariflerin türkçelerini sizlerle paylaşıyorlar. Yine google'a "Amigurumi türkçe tarifler" yazarsanız bir çok tarif çıkar karşınıza.. Hep birlikte örmek için etkinliklerde düzenleniyor bu forumlar da onlara da katılıp kendinizi geliştirebilirsiniz.. Sohbet ortamların da sizlere yardımcı olan bir çok moderatörler olacaktır..

Amigurumi'ye yeni başlayacaksanız eğer video izlemenizi öneririm.. Youtube de bir çok seçenek var üstelik türkçe anlatılan videolar da bulmak mümkün. Çeşitli video paylaşımları için şu linki verebilirim size ordan yola çıkarak başka videolara da ulaşabilirsiniz.. tık tık
Şemalı tariflerden iki örnek vereceğim şemalı tarifleri çevirmenizde de yardımcı oalcaktır ve ayrıca resimli anlatım şeklinde nasıl yapıldığını da görebilirsiniz.. Sormak istediğiniz bir şey varsa buyrun açığım ben her türlü soruya ...



14 yorum:

  1. teşekkür ederim örtmenim dersime iyi çalışacağım söz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Caliss cirak senin seviye atlayip dogaclama yapma vaktin geldi sinavmi yapsak seni avep :p

      Sil
  2. Yeni başlayanlar icin guzel aciklama olmus emegine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayse sana soranlarida yonlendir kiz sende hazirla bir yazi.. Gerekli aciklamalar zaten var diye o sayfalara yonlendirme yaptim emekler bosa gitmesin demi ama :)

      Sil
  3. Tesekkürler açıklama için bu soruları soranlardan biri olarak hemen yorum yazayım:):)Şimdik ben başladım amigurumiye,ama fazla mı sıkı örüyorum nedir parmak uçlarım haşat oldu:):):)Bir de youtubedan bir videoyla başladım,gayet açıklayıcıydı ama örerken hem sayı saymak zorunda kaldım,hatta eşim bana bir şey sorunca bile cevap vermedim,sayıyı unutuyorum diye:):):)Eee eminim bunun püf noktası vardır değil mi?:):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parmaklariniz aciyorsa orerken buyuk bir ihtimal sıkı yorsunuz ^^ sayi saymaya gelince evet bir kolayligi var .. Her sira basina ilmek belirleyici takin .. İgneden olur , iplikten olur , cengelli igne ile olur,.. Yeterki bisey gecirin sayilarda ve siralarda kayma olmaz ozamn .. :)

      Sil
  4. Merhaba ben de bir şey sormak istiyorum. Ben de amigurumi aşkınadan bir Şeyler Öğrenerek başladım ancak benim de biraz delikli oldu. Aslında gevşek de örmüyorum ama kalp Yaptım mesela içine elyaf koyunca elyaf deliklerden göründü. Bunun Püf Noktası var mıdır? Tığın ince olması gibi mi? Ben 3 nolu tığ işe işliyorum ipim nako baby anti alerjil biraz ince ve yumuşak bir ip. Ip ve tığ seçerken nasıl Püf noktalar olabilir anlatır mısınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar demetin sayfasi gayetvogretici bi sayfa :)

      İplik ve tigdan kaynakli evet tig kalin iplik ince kalmis ondan mesela ben nako vizon ve 2.5 no tig kullaniyorum ipligin ustunde yazar kac no tig kullanilacagi .. Degistirin birinden birini duzdldigini farkedeceksiniz.. :)

      Sil
  5. merhaba ben de bir şey soracağım :) peki içini doldurmak zorunda mıyız ? ve dolduracaksak neyle olmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki doldurmak gerek yoksa iyi bi goruntu olmaz! Boncuk elyaf bulabilirseniz daha iyi olur ama bulamazsaniz iyi bir elyaf ile doldurun icini iyi doldurun ki yamukluklar ve potluklar olmasin ayrica cokta tikistirmayin yoksa sert olur goz karari ayarlayin :)

      Sil
  6. Merhaba kolay gelsin, bilgiler için çok teşekkürler çok faydalı oldu , elimde yabancı bir pattern var orda M , TA, F, FV var bu kelimelerin anlamları nedir acaba teşk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarifi görmeden bir şey diyemem , üzgünüm...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma