1 Nisan 2014 Salı

Geri Dönüşüm Sevimli Kalemlik

Eveett mısır kutusunu değerlendirerek yaptığım kalem kutum . Gerçekten ihtiyacım olan bişeydi ve mısır kutusuna göz dikip içini iyice yıkadım ve dışını örgü ile ördüm ortaya da sevimli kalemliğim çıktı.. Derya Baykal kaçtı bi an içime "eskileri atmak yok " :) :) :)


Face sayfamda baya bi beğenildi ve mısır kutusunda kolayca bulunup ve yapılacak bişey olduğu için soran çok oldu .. Aslında aklıma gelseydi resimleyerek ayrıntılı çeker öyle anlatırdım ama istek alacağını tahmin edemedim .. Dıştan bakarak anlatabildiğim kadar anlatıyım..
Öncelikle malzemeler ben boncuklada süslerim demiştim ama kullamaya gerek kalmadı. :)


Kutun tabanı boyunda artırarak örüyoruz.. Ben şu şekilde yaptım ;
1: Sihirli halka 6
2: artırma 6 kez (12)
3: 1sıkıiğne , 1 artırma - 6 kez (18)
4: 2 sıkıiğne , 1 artırma - 6 kez (24)
5: 3 sıkıiğne , 1 artırma - 6 kez (30)
6: 4 sıkığne , 1 artırma - 6 kez (36) 
7: 5 sıkıiğne , 1 artırma - 6 kez (42) 
8: 6 sıkıiğne , 1 artırma - 6 kez (48) 
9 - 26: tekrar tur 48
Fazla sıra ördüm ki mısır kapakları tenekeden olduğu için üst kapağı çekip aldığınızda keskin kısmı oluyor. El kesmesin yada kalemlere zarar vermesin diye içine kıvırıyoruz.. Yalnız kıvırmadan önce silikon sıkıyoruz ki yapışsın çıkma derdi olmasın.. Gelelim keçelere istediğiniz modeli uygulayabilirsiniz .. Ben başta kokeshi yapacaktım ama küçük ve detaylı çalışmam gerekiyordu olmadı.. Keçe yapanların sabrını ve azmini gerçekten tebrik ediyorum zahmetli bir iş .. Ben dese olarak kurşun kalem seçtim ve istediğim gibi kesip yapıptırdım .. İp ilede kalem ucuna detay ekledim.. Bu kadar umarım anlatımım iyi olmuştur basit bir model zaten .. Güle güle örün eğer denemeyi planlıyorsanız :) :) :) Şimdilik HOŞÇAKALIN.....

10 yorum:

  1. çok şirin olmuş canım bu eline sağlık :)) yapmalı mama kutuları birikiyor bizde de:)

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık Nihanım çok güzel bende yapmalıyım ama nereye :D Ela okula başlasın önce dimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendine yap şiş tığ falan koy sende :) vall ben içini kalemle doldurdum resim çekecem die az kalem koymuştum şimdi tıka basa dolu :) renkli kalemlere zaafım var bir sürü doldurdum :)

      Sil
  3. Ben de basladim dün,az kaldı ;)

    YanıtlaSil
  4. çok kullanışlı olmuş canım ellerine sağlık :) ah o keçeyle çalışmak çok zormuş yahu hehhe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma ayşe ya keçeye el atmak istiyorum ama gerçekten çok zor bişey yapanların hakkını vermek lazım .. hobi olarak uğraşmayı düşünüyorum şimdilik.. :)

      Sil
  5. En sevdiğim renk, çok güzel olmuş emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) Turuncu ve ona yakışan renkleri bende cok seviyorum :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma